How the Russian state media is working to influence US election

Jul 23, 2021 furniture

Russia has made clear that it wants to sow distrust in the United States by airing anti-Russian propaganda online and through social media, and that the Kremlin is also looking to influence the outcome of the 2016 US presidential election, according to documents released by WikiLeaks.

WikiLeaks, a US-based online publication that published thousands of secret documents, has released a trove of documents on Russia-linked news sites that were previously unavailable to the public.

The revelations about Russia-backed social media platforms are the first publicly-available analysis of the Kremlin’s effort to influence Americans.

They also show that Russia is trying to undermine the US democratic process through disinformation and misinformation.

In response to the documents released on Tuesday, President Donald Trump said that the election is being “rigged” and that Russia has “taken over” the US electoral process.

The WikiLeaks documents show that the Russians are using social media and other means to spread disinformation about the 2016 presidential election in an effort to undermine confidence in the US election system and undermine support for Hillary Clinton, according the website.

The documents also show how Russian-backed news outlets are spreading stories on election fraud in an attempt to sway voters.

WikiLaws on how to report on Russian disinformation The WikiLeaks documents also reveal how Russian state news media has made an effort in recent months to counter the spread of fake news, using the tools that WikiLeaks describes as the “Vladimir Putin Propaganda Library”.

The Library is a collection of online news articles and videos from the Russian media outlets RT and Sputnik News, which publish stories with links to the Kremlin.

The content is vetted by a staff member who is paid by the Russian government, WikiLeaks said.

WikLeaks did not identify the employee.

WikiNews is a Russian news website founded by Vladimir Putin in 2007.

The website is run by the state-controlled RT and it is the Kremlin-controlled propaganda outlet that most recently published articles about the Trump election.

WikiLeaks said the Russian propaganda effort included:Creating fake news and conspiracy theories.

Distorting news.

Masking information.

Pushing negative information about the United Kingdom, United States, and other Western nations.

Using a variety of tactics, including the use of social media tools to spread misinformation, including through hashtags.

Using fake news to stir up discontent in the country.

Linking Russian propaganda to violent attacks in the West and in the former Soviet Union.

In the months before the 2016 election, WikiLeaks and its allies published thousands for sale on the internet, including hundreds of thousands of documents that WikiLeaks said it acquired from a Russian hacker known as Guccifer 2.0.

Guccifer, a former employee of Russia’s security services, has denied the authenticity of the documents, which were published by Wikileaks and shared widely online.

The group’s website was seized by US authorities on January 26 and was later made private by the Trump administration.

The FBI has been investigating whether Guccillers attempts to steal Democratic Party emails was a coordinated campaign to steal the election from Democratic nominee Hillary Clinton.

The US government has been conducting a wide-ranging investigation into Russian meddling in the 2016 elections, which it has accused the Kremlin of playing a major role in.

The White House has also acknowledged that Russian intelligence services interfered in the election.

In a statement on Tuesday morning, Trump called the investigations “a total farce” and said Russia was working to “steal our election”.

Trump also said that he was “pleased” that WikiLeaks was releasing the documents.

In an interview with the BBC’s Victoria Derbyshire, WikiLeaks founder Julian Assange said the Kremlin has been trying to influence U.S. elections since at least the 1990s.

The Kremlin has consistently tried to influence American politics and the policies that shape them, Assange said.

He said the documents also give evidence that Russia does indeed seek to influence foreign policy in the U.N. Security Council.

Assange also called the Kremlin an “absolute enemy of the United Nations” and accused the United Nation of a “complete failure” in the fight against global warming.

Assanges claims were echoed by other international organizations, including Amnesty International and the UCPN, which are also backing the release of the document.

The United Nations’ human rights chief said the release is a “dangerous act” that would further erode global standards for freedom of speech and press.

The U.K.’s UN ambassador also tweeted that the release “is a grave breach of the human rights of the UN. community”.

Ahead of the release, WikiLeaks released a series of emails that it said showed Russia’s ambassador to the United State, Sergei Kislyak, working to advance U.H.W.O. goals.

The emails revealed that U.R.N.’s deputy chief of mission in Moscow, Alexander Konovalov, met with Kislyak in 2013, a year before the UAH-17 coup that overthrew the Kremlin government.

Konovalov told the Uah-17s that the Russian embassy had been providing

By admin